Anasayfa Gezi Her Mevsim Gidebileceğiniz Eşsiz Kent “KAPADOKYA”

Her Mevsim Gidebileceğiniz Eşsiz Kent “KAPADOKYA”

547
PAYLAŞ

Kapadokya…

Bölge 60 milyon yıl önce ; Erciyes, Hasandağı ve Güllüdağ’ın püskürttüğü lav ve küllerin oluşturduğu yumuşak tabakaların milyonlarca yıl boyunca yağmur ve rüzgar tarafından aşındırılmasıyla ortaya çıkmış… Şehrin tarihi açıklaması bu şekilde..

Ben geçen hafta gittim.. Uzun zamandır yapmak istediğim ya da istediğimiz bir tatildi. Bizde kış kar demeden çıktık yola ;) 2,5 saat sürdü bizim yolumuz.. Akşam saatlerin de tahmini olarak 19:00 – 20:00 de varmıştık… Ulaşımı kolay.

Aaa çok yakınmışsınız dediğinizi duyar gibiyim..

Evet bu güzel şehre çok yakın olduğumuz halde fırsat bulup gidememiştik. Çok çok büyük hataymış.. Kent bizi büyüledi…

Havasından mı, evlerin, cafelerin taş şeklinde olmasından mı, kar yağışından mı, yoksa ne tarafa baksanız balkonlardaki rengarenk lambalardan mı bilmedim ama…

Durup etrafa baktığınızda bir masalın içindeymiş gibi hissediyorsunuz :)

Balayı için bir yer arıyorsanız ya da eşinizle , sevgilinizle küçücük romantik bir kaçamak yapmak istiyorsanız işte burası tamda aradığınız yer…

Kış olmasına rağmen şehrin gezilmesi gereken hemen hemen her yerini gezmeye çalıştık..

Tarihi geçmişi M.ö 6.-7. Yüzyıla ait izler barındırıyor.. Tarihi zenginlikler açısından da sizi etkileyecek emin olun :)

Göreme Açık Hava Müzesi, Güvercinlik, Avanos, Ürgüp, Göreme, Kaymaklı (derinkuyu) yeraltı şehri, Ihlara vadisi, Uçhisar kalesi mutlaka görülmesi, gezilmesi gereken yerler…

Buralar birbirine çok yakın. Özel aracınızla, turla, taksi ile ayrıca araç da kiralayıp gezebilirsiniz.. Hatta balona binip bu güzel şehre kuşbakışı da bakabilirsiniz.. yalnız bu turistik yerlere girmek için müze kart ve ya maksimum kartınız en büyük yardımcınız. Bir diğer gezi yerleri de dizilerden ünlü olan konaklar.. Asmalı konak, Hacı Nuri Bey konağı gibi..

Gezdik, gördük birazda alışveriş yapalım derseniz; AVANOS’a gidin derim :) Çanakçılık burada babadan miras kalan bir mesleğe dönüşmüş.. Hemen hemen herşey yapılıyor..

Çok yaygın olarak güveç kapları, sütlaç kapları, lambalar, su testileri, vazo, bardak ilginizi çekecek başka değişik ürünler de bulabilirsiniz.. Ayrıca benim, oğlum ve kardeşim gibi sizde atölyeye geçip kendi çömleğinizi yapabilirsiniz :)

Bir diğer alışveriş noktası da şarap fabrikaları.. Turasan ve Kocabağ bölgede ünlü şarap fabrikaları.. İkramlarından bile çok hoşnut olacaksınız.. Mahsene inip, üzümlerin ne aşamalarından geçtiğini, nasıl şarap olduğunu bizzat gözlerinizle tanıklık edeceksiniz..

Alışverişimizi de yaptık şimdi yemek zamanı :) bölgede Testi kebabı, düğü çorbası, ayva dolması, bamya çorbası ve nevşehir tavası meşhur. Biz testi kebabını ve nevşehir tavasını tattık.. Geleneksel döşenmiş odalarda yemek yiyorsunuz. Kiminin ortasında yuvarlak bir masa, köşesin de soba, kimi odalarda da şark köşesi sofraları var.. Yok ben normal masa, sandelye istiyorum diyorsanız merak etmeyin o da var :) kocaman ahşap pencereleri, otantik dekorasyonu ile yemek yemenin ciddi anlamda keyfine varıyorsunuz.. Sen bu tadlar dan hangisini tavsiye edersin derseniz.. Hımmm….İtiraf edim nevşehir tava daha güzeldi :)

Eee ayşegül biz çok sevdik 1 gece burda geçirmek istiyoruz, oteller nasıl derseniz… bölgedeki mağara (cave ) otelleri öneririm :) odaya girer girmez heyecanlanıyorsunuz.. Oteller de aynı restorantlar gibi otantik.. Kocaman pencerisinden peri bacaları manzarası eşliğinde kahvenizi içebilirsiniz..Oteller gayet uygun çünkü heryer pansiyon.. Yöre halkı evlerini pansiyona çevirmiş keyifle bu işi yapıyorlar.. Oteller de bu nedenle çok pahalı değil. Kışın giden biri olarak çok sorulan soru “Sıcak su sıkıntısı var mı?” Hayır.. Oteller yerden ısıtmalı ve hiç su sıkıntısı çekmedik.. Ama pansiyonları bilmiyorum.

Birgün yolunuzun  bu masal şehrinden geçmesi dileğiyle